תשובות לחידון ידע בתזונה

תשובות לחידון ידע בתזונה

1. איזה מזון מכיל יותר סיבים תזונתיים?
תשובה נכונה: ב. עגבניות.
עגבניות מכילות את הכמות הגבוהה ביותר של סיבים תזונתיים. חסה מכילה את הכמות הקטנה ביותר. בכוס חסה קצוצה – יש 1 גרם של סיבים תזונתיים. בכוס מלפפונים קצוצים – 1 גרם סיבים ובכוס עגבניות קצוצות – 2 גרם סיבים. כדי להעשיר את הירקות בסיבים תזונתיים מומלץ להוסיף תפרחות של ברוקולי (4 גרם) וכרוב קצוץ (כ-2 גרם).
2. מה מכיל יותר שומן רווי?
תשובה נכונה: ב. סטיק.
רוב השומן הרווי מצוי בעור העוף. כדי להפחית את כמות השומן הרווי מומלץ לאכול את בשר העוף ללא עור.
3. בקפה יש יותר קופאין בהשוואה לתה.
תשובה נכונה: א. נכון.
 בקפה יש יותר קפאין בהשוואה לתה – אולם לא הרבה יותר. כוס קפה נמס מכיל כ60-70 מ"ג קופאין לעומת 40-60 מ"ג בכוס תה שחור ו-15 מ"ג בלבד בכוס תה ירוק.
4. עדיף לשתות מיץ פירות מאשר לשתות מים.
ברוב המקרים התשובה הנכונה: ב. לא נכון.
רק אם הינך מאוד רזה וזקוק ליותר קלוריות בתפריט היומי מומלץ להעדיף את המיץ על פני המים. מיץ פרי מכיל סוכר שנקרא פרוקטוז וכמות הקלוריות שלו זהה לזו של סוכר רגיל. אם אתה רוצה לשמור על משקל קיים ולא להעלות במשקל – עדיף לשתות מים.

5. מזונות ללא שומן מכילים פחות קלוריות בהשוואה למזונות שומניים.
תשובה נכונה: ב. לא נכון.
מזונות שלא מצוינת עליהם המילה "דיאט" אינם אמורים להכיל שומן אולם עלולים להכיל כמויות גדולות של סוכר ולעיתים סך הקלוריות שבהן עלול להיות גדול יותר בהשוואה למזונות דומים שאינם מופחתים בשומן.

 

6. ביצים שקליפתם חומה עדיפות מבחינה תזונתית על ביצים שקליפתם לבנה.
תשובה נכונה: ב. לא נכון.
צבע קליפת הביצה אינו מעיד על ערכה התזונתי או על טריותה. הצבע מעיד על הזן של התרנגולת בלבד.

 

7. איזה פרי הוא הבריא ביותר?
תשובה נכונה: ג. תות שדה.
  תות שדה מכיל כמות גדולה של סיבים תזונתיים והוא גם מקור טוב לויטמין C ולאשלגן. חשוב לציין שתות שדה שאיננו אורגני עלול לספוג כמות גדולה של חומרי הדברה ולכן במקרה של תות שדה – עדיף לבחור את התות שגדל בתנאים אורגניים ללא חומרי ריסוס והדברה.

 

8. אם יש לך רמה גבוהה של כולסטרול בדם – עדיף להימנע מאכילת ביצים.
תשובה נכונה: ב. לא נכון.
ביצים מכילות כ-200 גרם כולסטרול אולם מחקרים רבים שנעשו בבני אדם לא מראים שאכילת ביצה ביום משפיעה על רמות הכולסטרול. ביצה מכילה גם הרבה ויטמינים ומינרלים חיוניים שחשובים לבריאות.

 

9. אם אתה מנסה לרדת במשקל – הימנע מלאכול שקדים ואגוזים.
תשובה נכונה: ב. לא נכון.
שקדים ואגוזים היא דרך מצוינת לגוון את הסלטים והירקות בתפריט – שלפעמים די משעמם לאכול אותם ללא התוספת… אגוזים ושקדים אכן עשירים בשומן וקלוריות ולכן יש לקחת מהם כמות קטנה. יחד עם זאת הם טעימים, מזינים ומוסיפים טעם. שקדים עשירים בחומצת השומן אומגה 3 ובויטמין E. לשניהם תרומה רבה לבריאותנו.

10. סוכר חום בריא יותר מסוכר לבן.
תשובה נכונה: ב. לא נכון
. סוכר חום אינו שונה בהרבה מסוכר לבן. הסוכר החום עובר זיקוק אחד פחות בתהליך הייצור בהשוואה לסוכר הלבן. כמו הסוכר הלבן, גם הסוכר החום עלול לגרום לבעיות בריאותיות כמו השמנה, סוכרת ועששת בשיניים. כמות המינרלים והויטמינים בסוכר חום ובסוכר לבן היא זניחה.

 

 

 

 

שתפו, עקבו אחרינו וסמנו לייק:
Follow by Email
WhatsApp